Współcześnie silna konkurencja w praktycznie każdej branży wymusza na firmach i innych instytucjach prowadzenie intensywnych działań marketingowych. Jest to nieodzowne, ponieważ w każdej branży pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw. Dlatego też firmy starają się odróżnić od konkurencji nie tylko charakterem oferty, ale także sposobem jej reklamy. Ważna jest nietypowość i innowacyjność. Jako dobry pomysł można wymienić gadżety reklamowe i ich nietypową dystrybucję. A ponieważ gadżety reklamowe, same w sobie, są bardzo skutecznym narzędziem marketingu, takie innowacyjne podejście do ich dystrybucji przynosi bardzo dobre efekty.
Co ważne, tego rodzaju działania mogą być prowadzone nie tylko przez prywatne firmy, ale także przez instytucje publiczne. W siedzibach tych instytucji można znaleźć bardzo wiele gadżetów, których celem jest promowanie danej instytucji oraz popularyzowanie tematyki, którą się ona zajmuje. Jako przykład takich gadżetów można podać zegary reklamowe. Są to przedmioty użytku codziennego, które jednak mogą mieć dużą siłę oddziaływania, jeśli tylko są odpowiednio przygotowane.
Owo odpowiednie przygotowanie oznacza w praktyce ładny i przykuwający uwagę nadruk. Zegary reklamowe są odpowiednio duże, aby nadruk ów był widoczny z daleka i w związku z tym przyciągał uwagę osób przebywających w siedzibie danej instytucji publicznej. Jakie firmy mogą się w ten sposób reklamować? Z reguły instytucje publiczne unikają reklamy konkretnych firm. Wyjątek mogą stanowić przedsiębiorstwa, które wygrały przetarg na dostawę konkretnych usług albo produktów dla instytucji publicznej.
Ale zegary reklamowe mogą także promować samą instytucję, jak wspomniano wyżej. Noszą wówczas logo danej instytucji i jej pełną nazwę. Czasami jest ona wzbogacona o adres strony internetowej. Wszystko po to, aby zachęcić obywateli, przede wszystkim interesantów, do głębszego zainteresowania się daną instytucją i charakterem jej działalności. Zegary, o których mowa, mogą być doskonałym narzędziem służącym temu celowi.