Gadżety reklamowe w marketingu klubów piłkarskich

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

Współcześnie kluby sportowe są prężnie rozwijającymi się przedsiębiorstwami, które prowadzą intensywne działania marketingowe. Działania te mogą mieć bardzo różny charakter, zwykle są bardzo zbliżone do działań prowadzonych przez większość prywatnych firm. Co więcej, kluby reklamują się i promują na wiele innych sposobów, które zwykle nie są właściwe dla innego rodzaju firm, albo też nie są wśród nich odpowiednio spopularyzowane. Jakie mogą to być działania? M. in. emisja klubowych gadżetów. Klubami, które zajmują się taką emisją i dystrybucją są m. in. kluby piłkarskie.

Gadżety reklamowe, które one dystrybuują, to np. kubki, długopisy, maskotki, szaliki i inne elementy odzieży, ale też breloczki, zeszyty, notesy, torby i wiele innych przedmiotów. Część z nich to przedmioty praktyczne, przydatne w codziennych sytuacjach, inne zaś to jedynie gadżety stworzone do rozrywki i zabawy.

Gadżety reklamowe są przez kluby piłkarskie dystrybuowane wśród kibiców albo poprzez sprzedaż albo też zwykłe rozdawanie. W jednym i drugim przypadku mamy do czynienia z dystrybucją na masową skalę. Chodzi po prostu o to, aby dany klub maksymalnie spopularyzować. Aby klub stał się rozpoznawalny wśród kibiców w danym mieście, osiedlu albo po prostu w danym kraju – wszystko zależy od tego, jak bardzo znany jest to klub i jak daleko sięgają jego kontakty biznesowe. Ma też znaczenie, w jakich rozgrywkach klub bierze udział.

Wracając do gadżetów, mogą one być rozdawane w różnych miejscach, często są to punkty związane z danym klubem, m. in. okolice stadionu, różnego rodzaju sklepy sportowe, itp. Jeśli natomiast chodzi o sprzedaż, gadżety reklamowe klubów piłkarskich mogą być sprzedawane w dokładnie tych samych lokalizacjach.

Ważne w tym wszystkim jest też to, że gadżety te, niezależnie od tego, jakimi przedmiotami konkretnie są, noszą emblematy danego klubu. Jest to istotne ze względu na fakt, że emblematy właśnie sprawiają, że klub staje się rozpoznawalny. Oczywiście chodzi tu o klubowe logo, połączone z nazwą, ewentualnie też inne elementy i formy graficzne, które pozwalają odróżnić klub od innych. Tylko i wyłącznie wtedy gadżety będą całkowicie spełniały swoją rolę.

Otagowany , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.